علمی علمی

 
علمی
 
 
منوی اصلی
صفحه نخـــــست
چــــاپ صفــــحه
خـــانه كردن وب
ذخـــــیره صفحه
پـست الکترونیک
بایگـــانی مطالب
در باره ی ما
 

سلام به وبلاگ خود خوش آمدید دوستان نظر یادتون نره دوستان اگه تونستید ب اون سایتی ک گفتم هم سری بزنید
موضاعات
پیوند وبلاگ
هر چی تا دلت بخواد
سامانه ازدواج دائم سارا
گن لاغری اسلیم لیفت">
گن لاغری اسلیم لیفت">گن لاغری اسلیم لیفت
چراغ خواب شلمن">چراغ خواب شلمن
من و خاطره هام
دوستت دارم !!!! ای زندگیم
سوتین ایر برا">سوتین ایر برا
املاک
روزگار نو
بهترین دنیای مد
عشق
jalebtarinha
تصاویر عجیب
tarsnak
araz1.loxblog.com
$سيميا$
سبوی تشنه
جالب
تصاویر جالب و دیدنی
تصاویر ماشین
در مورد ادبیات
مطالب زیبا
طلوع یک عشق
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی و آدرس shegeftish.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. با تشکر فراوان






 

فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی


آرشیو ماهیانه
خرداد 1394
تير 1393
اسفند 1392
آذر 1392
آبان 1392
مرداد 1392
تير 1392
بهمن 1391
آذر 1391
آبان 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
خرداد 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
دی 1390
نویسندگان
نویسندگان
پیوند وبلاگ
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

:: تمام پیوندها ::
 
طراح قالب و کد های جاوا...

كاربران آنلاين: نفر
تعداد بازديدها:
RSS

طراح قالب و کد های جاوا...

Www.LoxBlog.Com

کد های وجاوا :

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 33
بازدید دیروز : 62
بازدید هفته : 176
بازدید ماه : 176
بازدید کل : 3153
تعداد مطالب : 73
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->


کیف کن علم

برج ویلیس


برج ویلیس
(به انگلیسی: Willis Tower) قبلا برج سیرز، ساخت سال ۱۹۷۳، نام یکی از بلندترین ساختمان‌های جهان و از نمادهای شهر شیکاگو است. این ساختمان ۱۱۰ طبقه و ۵۲۷ متر ارتفاع دارد و کماکان بلندترین ساختمان آمریکا، و سومین برج بلند در جهان است. معمار این بنا بروس گریام در هنگام کار در اسکیدمور، اوینگز، مریل است. در زمان تکمیل این برج در سال ۱۹۷۴ به عنوان بلندترین آسمانخراش جهان معرفی شد و این لقب را برای ۲۵ سال حفظ کرد. و بعد از ساخته شدن برجهای دوقلوی پتروناس این لقب به آنها منتقل شد. ساخت این آسمانخراش بین سالهای ۱۹۷۰ تا ۱۹۷4 انجام شد. تعداد آسانسورها  ی این برج غول آسا ۱۰۴ می باشد (که شامل ۱۶ آسانسور دو طبقه میباشد) مجموع مساحت طبقات این برج عظیم ۴۲۴۰۰۰ متر مربع (که ۳۵۴۰۰۰ متر مربع آن جزو فضاهای اجاره ای آن میباشد) بالاترین قسمت این ساختمان (نوک ساختمان) مرتفع ترین نقطه در شیکاگو است. ساختمان ویلیس به دلیل معماری نامتقارنی که دارد به میزان ۱۰ سانتی متر به سمت غرب خم شده است که باعث شده بار نامتقارنی به فونداسیون آن وارد شود.سرویسهای بهداشتی طبقه ۱۰۳ برج مرتفعترین سرویسهای بهداشتی در نیمکره غربی نسبت به ارتفاع خیابان است!


پل میلو


پل میلو ( Le Viaduc de Millau ) بلندترین پل جاده‌ای جهان به ارتفاع ۳۴۳ متر است و طول آن ۲۴۶۰ متر است بخشی از بزرگراه A75 محسوب می شود که شهر کلرمون فران را به بندر بزیه در ساحل مدیترانه متصل می کند. این پل توسط میشل ویرلوژو ( مهندس سازه ) و نورمن فاستر ( معمار ) طراحی و در دسامبر سال ۲۰۰۴ افتتاح شد. میلائو گفتگوی بین طبیعت و ساخته دست بشر است . در قرون وسطی شهر یک پل قدیمی داشت با ۱۷دهانه که از روی رودخانه تارن عبور می کرد. اگر این پل تاکنون به جای می ماند بی شک از بناهای یادبود گذشته بود. اما به دلیل عدم نگهداری خوب از پل در قرن ۱۸میلادی یکی از دهانه های پل خراب شده و پس ار آن بیشتر پل ویران شد و فقط یکی ازدهانه ها باقی ماند. این مسیر یکی از راه های اصلی جنوب به شمال فرانسه از دورهرنسانس تا به حال است. جاده پل به طول ۲۴۶۰ متر از مقاطع فولادی در ۸ دهنه با عرض ۳۲ متر و فاصله متوسط ۳۴۲ متر بین هر ستون تشکیل شده است. این جاده بیش از ۳۶،۰۰۰ تن وزن داشته و با عمق ۴٫۲ متر به عنوان طولانی‌ترین جاده کابلی پل در جهان به حساب می آید. جاده پل شیبی ۳٪ از جنوب به شمال طی کرده و همچنین انحنایی به شعاع ۲۰ کیلومتر در سطح را به دلیل ایجاد زاویه دید بهتر برای رانندگان داراست. جاده پل بر روی ۷ ستون بتنی که ارتفاع آنها از ۷۷ تا ۲۴۶ متر متغیر است قرار گرفته است. ضخامت ستون ها در پی ۲۴٫۵ متر بوده که در نهایت به ۱۱ متر ختم می شود. هر کدام از ستون‌ها نگهدارنده دکلی ۸۷ متری است که ۷۰۰ تن وزن دارد.
 

مرکز ملی شنا چین


در ماه جولای سال ۲۰۰۳ دو شرکت استرالیایی معماران PTW و گروه مهندسی Ove Arup برنده طراحی مرکز شنای المپیک ۲۰۰۸ چین شدند. طرح ایشان از بین ۱۸ طرح ارسال شده از سراسر جهان (با هزینه ای بالغ بر ۳٫۴ میلیارد دلار) انتخاب گردید. مرکز ملی شنا قرار است در زمینی با مساحت ۷۰۸۰۰ متر مربع واقع در قسمت غربی دهکده المپیک بنا شود. معماران PTW و گروه مهندسی Ove Arup با همکاری شرکت مهندسی ساختمان چین (CSCEC) و موسسه طراحی شنزنCSCEC+DESIGN مرکز شنای المپیک چین را طراحی کردند. ایده و فکر اصلی مکعبی از آب است. با تغییر در شکل هندسی حباب که به صورت مستطیل شکل در آمده. در کل سعی شده که ساختمان در هماهنگی کامل با استادیوم باشد که جزء اصلی دهکده است. سازه نمایان خارجی ، سقف و دیوارها را شکل می دهد. مواد مصرفی مواد غیر معمولی است به نام تفلون که در نما به کار رفته است. از این ماده ی شفاف به منظور پذیرفتن فرم خاصی از برآمدگی ها و نورپردازی استفاده شده است. استفاده از آن راه حل مناسبی بود که موا د رایج و معمولی مانند شیشه نمی توانست مانند آن ایفای نقش کند. برای ساخت اسکلت داخلی که دارای شکل هندسی ویژه ای مانند حباب صابون است از سیستم سازه های خرپا کمک گرفته شده که بوسیله ۳ طرح متفاوت اتصال و چهار طرح مختلف از میله ها شکل می گیرد. تفلون استفاده شده در سطوح خارجی دارای ویژگی جذب حرارت خورشید میباشد که از آن برای گرم کردن آب استخرها و فضای داخلی استفاده میشود. در اطراف این ساختمان “که شاید بتوان آن را تحفه ی هنری سیستم های مدرن خواند ” حفره های نسبتا بزرگی به منظور هدایت و استفاده بهینه از آب باران تعبیه شده است که جلوه زیبایی نیز به مجموعه داده است.


سد هوور


سد هوور در تنگه سیاه و بر روی رود کلرادو در حدود کیلومتری جنوب شرقی لس وگاس واقع شده است. و ارتفاع آن از سنگ های پایه تا راس سد که در آن جاده ساخته شده، در حدود 41/221 متر است. برج و نقطه بالایی سد که در کنار نرده ها قرار دارد 19/12 متر از سطح جاده ارتفاع دارد. وزن تقریبی این سد به بیش از شش میلیون و ششصد تن می رسد و از نوعی بتون ثقیل و چگال ساخته شد که در پشت آن فشار آب حاصل از نیروی گرانشی زمین و نیروی منحنی افقی بر آن وارد می شود. نیروی وارده در هر فوت مربع(48/30 سانتی متر) و فشاری معادل با 20430 کیلوگرم بر دیواره سد وارد می شود. در حدود 4357000 متر مکعب بتون در این سد به کار رفته است.با این میزان بتون می توان ساختمانی را به مساحت فوت مربع و ارتفاع1600 100 تا 3200 متر یعنی ساختمانی بلندتر از ساختمان امپراطوری(1250 فوت ارتفاع دارد) را در یک شهر ساخت و یا یک راه ارتباطی با عرض 16 فوت از سانفرانسیسکو به نیویورک کشید.  آنچه سد هاوور را از دیگر سد ها متمایز می کند این است که این سد از بلوک های سیمانی و یا ستون های عمودی ساخته شده که این بلوک ها دارای سایز های متفاوتی است مثلا در دیواره مخالف جریان آب سد سایز این بلوک ها 60 فوت مربع است و در دیواره موافق جریان آب سد سایز بلوک ها 25 فوت مربع است. بلوک های مجاور در هم فقل می شوند. برای جایگزین کردن بتون در هر بلوک در فضای فوت به زمانی در حدود 275 ساعت زمان نیاز است.  پیمانکار از 20 آپریل سال1931 به مدت هفت سال قرار داد بست که البته تا ماه می 1935 کار بتون گذاری آن تمام شد و بقیه کار های تکمیلی آن تا مارس 1 1936 به پایان رسید. 21 هزار نفر در کار سد سازی مشارکت داشتند که دستمزد ماهانه آنها500000 دلار برآورد شده است.


ایستگاه قطار برلین


ایستگاه قطار برلین،  یکی از بزرگترین ایستگاه های راه آهن جهان که در مرز آلمان غربی و شرقی قرار دارد و برای مسابقات فوتبال جام جهانی آلمان ساخته شد. ساختمان عظیم ساخته شده از شیشه و فولاد این ایستگاه را به بزرگترین شاهراه حمل و نقل ریلی اروپا تبدیل كرده است.  این ایستگاه جدید مركزی قطار برلین گرانترین ایستگاه قطار آلمان پس از جنگ جهانی دوم است كه هزینه احداث آن 700 میلیون یورو برآورد شده است.  روزانه 1100 قطار از ایستگاه مركزی جدید برلین عبور كرده و 300 هزار مسافر از طریق آن جابه جا خواهند شد.  این ایستگاه دارای 54 پله برقی و 34 آسانسور بزرگ از جمله 6 آسانسور پانورامیك است.


استادیوم آشیانه ی پرنده


استادیوم آشیانه ی پرنده  "Bird’s Nest"  استادیوم ملی پکن است که کاری دیگر از معماران، هرزوگ و دمورن می¬باشد. این پروژه تضادی است از یک اسکلت فولادی به هم تنیده صلب و لایه های نرمETFE که با یکدیگر ترکیب شده¬اند و در واقع از لایه¬های ETFE برای پوشش فضاهای میان استراکچر فولادی استفاده شده است. استادیوم جدید بین المللی بر یک شیب آرام در مرکز مجموعه ی المپیک جای گرفته است.این مجموعه به عنوان انبوه حجیمی از لوله (نوار) تلقی می شود ، ساختی مواج از ارتفاعات بالا و پایین ،حجم نوارها را کنترل می کندو به آن فرمی جذاب و فراگیر را می بخشد.نمود این استادیوم سازه ی خالص است وپوسته و سازه ی مجموعه ،یکسان است.عناصر سازه ای متقابلا یک دیگر را حمایت می کنند ودر آرایشی توری مانند جمع می شوند – بیشتر شبیه لانه ی پرنده ای با شاخه های در هم بافته اش است.تاثیرفضایی این استادیوم بدیع و ابتداعی و هنوز ساده است و متعلق به هم نشینی مستقیم و کهنه ای است که نشان تاریخی یکتایی را برای المپیک 2008 می سازد. بازدیدکنندگان در میان این اثر قدم می زنند وبه فضاهای مفصل به شکلی گردشی و سیار وارد می شوند که دایره ای کامل دورتادور جایگاه تماشاگران را می پیماید.از آن جا می توان سیرکولاسیون ِ فضای ورودی ، شامل پله هایی که دسترسی سه ردیف از جایگاه تماشاگران را ممکن می سازد، بررسی کرد.عملکردی همچون طاق های پشت سرهم یا محل تقاطع چند خیابان رادارد.لابی پوشیده ازفضای شهری ،به همراه رستوران ها و انبارهایی است که بازدیدکنندگان را به گردشی در ورزشگاه دعوت می کند. سقف متحرک بخشی جدایی ناپذیر از سازه ی استادیوم است.زمانی که بسته است ،استادیوم را به فضایی سرپوشیده تبدیل می کند.تنها به عنوان پوشش ، با دریچه هایی کامل می شود تااین سقف ،وقتی که باز یا بسته باشد ، به شکلی پایه ای جزئی از حجم کلی استادیوم درآید.با تکیه بر سازه ی استادیوم ،این اثر همچنان آرایشی توری مانند است که کالبدی ضد آب به همراه زیرسازی هایی حجیم راشکل می دهد.


زندان فوق امنیتی NBCI


زندان فوق امنیتی NBCI ساختمانی است كه برای دفاع از خودش طراحی شده، در عین حال که تبه كاران را در داخل حبس می كند، از بقیه ما نیز در بیرون محافظت می كند. كانون اصلاح و تربیت نورث برنچ یا همان ان.بی.سی.آی، بزرگترین، و از نظر تكنولوژی پیشرفته ترین زندان با بیشترین سطح امنیت است كه در حال حاضر در جائی در ایالت متحده احداث شده است.ان.بی.سی.آی، ارائه كننده یك رویكرد جدید برای تعامل با مشكلات قدیمی موجود در زندان های آمریكاست، ساختمان های قدیمی كه كنترل خشونت ساكنان آن را برای كاركنان زندان ها، ناممكن می سازد.نمونه موردی، كانون اصلاح و تربیت مریلند در جسوپ، در سال 1972.این زندان با آجرها و میله های قدیمی، بدترین اغتشاش در تاریخ ایالت را تجربه می كند. زندانی ها درون زندان آتش روشن كردند، حصارها را تخریب كرده، و خسارات سنگینی به تسهیلات زندان وارد كردند.


کشتی Queen Mary


در سال 2004 در بندر ساوتهمپتون انگلیس، پس از 5 سال تلاش متخصصان، بزرگ ترین، مرتفع ترین، مجلل ترین و پرهزینه ترین کشتی مسافربری در جهان تولید شد. این کشتی غول پیکر که کویین مری  نام دارد، بار دیگر عصر طلایی کشتی های پرشکوه اقیانوس پیمای اوایل قرن بیستم را با تکنولوژی و علوم پیشرفته قرن بیست و یکم در خاطره ها زنده کرد.    در دوره یی نزدیک به 65 سال، خطوط دریایی «کونارد» بریتانیا، تنها یک اقیانوس پیما روی اقیانوس اطلس شمالی داشت که کویین الیزابت بود و اکنون زیر سایه سنگین کویین مری قرار گرفته است. برای درک بهتر این غول دریایی کافی است مجسم کنید جسم شناوری را که طول آن به اندازه 43 اتوبوس دوطبقه یعنی 55 متر بلندتر از برج ایفل است و در پهن ترین قسمت، عرضی به اندازه یک زمین فوتبال دارد. جالب اینکه ارتفاع کویین مری از سطح عرشه آن تا دودکش به اندازه یک برج 15 طبقه است. این کشتی اقیانوس پیما که مجهز به پیشرفته ترین سیستم های رانش است می تواند فاصله بین بندر ساوتهمپتون تا نیویورک را در مدت کمتر از دو هفته طی کند، هر کشتی دیگری از انجام چنین کاری ناتوان است. مدیران خطوط دریایی کونارد از حدود 15 سال پیش به فکر تولید و استفاده از چنین کشتی غول پیکری بودند و به همین دلیل برنامه تولید آن را در اولویت کاری خود قرار دادند. به همین دلیل هم یک گروه متخصص حرفه یی به سرپرستی «گری الیس» افسر ارشد کشتی الیزابت 2 و نیز «استفان پین» مهندس طراح سازه های دریایی تشکیل دادند تا عملیات طراحی و تولید بزرگ ترین کشتی اقیانوس پیمای جهان را آغاز کنند.   بهترین بخش اقامتی این کشتی، بخش آپارتمان های ویژه آن است که از زیربنای 150 تا 250 متر مربع برخوردار بوده و از بهترین هتل آپارتمان ها نیز مجلل ترند. دو طبقه از کشتی هر کدام شامل پنج آپارتمان ویژه با چشم اندازی روبه دریا هستند و همچنین مجهز به محوطه ورزش اختصاصی، کتابخانه شخصی و سیستم اینترنت پرسرعت بوده و نیز دارای یک سالن سینمایی شخصی و سرویس بهداشتی مخصوص مهمان هم هستند.  این اقیانوس پیما هم مانند برج های بزرگ مسکونی، دارای پنت هاوس و سوئیت های رویال است که میدان دید همه آنها هم دریا و هم عرشه کشتی را در بر می گیرد. عرشه کشتی نیز مجهز به 90 سوئیت مدرن است که البته کوچک تر از دیگر سوئیت های کشتی هستند، ولی از لحاظ سطح رفاهی دست کمی از آنها ندارند و هرکدام دارای بالکن مستقل، سیستم اینترنت پرسرعت و سینمای خانگی هستند. علاوه بر آپارتمان ها، سوئیت ها و پنت هاوس های ذکر شده، شرکت کونارد برای مسافران خاص و ثروتمند خود جایگاه های ویژه یی معروف به سوئیت های الیزابت نیز تدارک دیده که از هر لحاظ بی نظیر است.



نظرات شما عزیزان:

علیرضا
ساعت20:46---31 مرداد 1392
سلام وبت خیلی عالیه شفا جوووووووون

شقایق
ساعت20:33---31 مرداد 1392
عالیهههههههههههههههههههههههههه هههههه

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






آخرین مطالب ...
» فروش کلش اف کلنز
» کمی در مورد هواپیما اف 14
» دو دوست و چهل شهر
» سایت کار رو در آمد
» زندگی نامه ی هیتلز
» 15 شگفتی مغز انسان
» 15 شگفتی بدنسان
» یک تصویر زیبا
» کمی در مورد شهر شوش
» طب سوزنی
» کیف کن علم
» نگاه کن چه کارا میکنن با علمشون
» این است پیشرفت انسان
» آرش کمانگیر
» خارق العاده ترین انسان ها
» لکه های خورشیدی
» زلزله
» هفت شگفتی
» شگفتی های مغز انسان
» مطالبی در مورد شهر سوخته
» شهاب سنگ ها
» سفید چاله ها
» کرم چاله های فضایی
» سیاه چاله
» کوروش کبیر
» wooooovمطلب ارسالی ازshafa
» مسابقه
» دکتر غفاری دانشمند بزرگ کشور
» کمی در مورد تاریخ ایران
» زندان سلیمان
» تخت سلیمان
» منار جنبان
» زندگی نامه ی شاعر بزرگ شهریار
» تسلیت به مردم شریف آذر بایجان
» شهر افسانه ی تروا
» خورشید
» گالیور
» نیما یوشیج
» مصر باستان
» مثلث برمودا
» مانی
» سهراب سپهری
» جلال آل احمد
» تسلیت
» اهرام
» شگفتی های قرآن
» محمد ابن زکریای رازی
» الکساندر گراهامبل

Home | FeedBack

Copyright © 2008 LoxBlog.Com . All Rights Reserved. Translation Www.NazTarin.Com